donderdag 4 januari 2018

wandelen

Zon! Heerlijk ontbijten met een zonnebril op in de volle zon. Dat was in elk geval een goed begin van dag 2. Aangezien ik deze temperaturen al een tijdje niet mer gewend ben, zat ik na een half uur al aardig te zweten in mijn lange broek… Dus na het ontbijt deze maar verwisseld voor een kort exemplaar. In Januari in een korte broek.. lekker gevoel!

Vervolgens maar eens op zoek naar transport voor de komende dagen. Via de frontdesk was dat vlot geregeld.  Auto zou dezelfde avond nog worden afgeleverd. Zo... wat rest er dan voor vandaag nog.. alleen de benenwagen...

Na het doornemen van wat kaarten besloten om dan maar een wandeling te gaan maken. Zo blijven
zitten was toch ook niks…  Eerst maar even het dorp door: omhoog, omlaag, steegje hier en steegje daar... Maar dat was ook met een uurtje wel bekeken.
"Even" dan maar de heuvel af naar het strand, dat is toch wel te doen? Nu heeft naar beneden lopen het voordeel van meewerkende zwaartekracht. Dus daar heb ik dan ook maar gebruik van gemaakt. het dorp dus afgedaald naar de zee. En ja, toen ik daar eenmaal was… doorgelopen naar de haven. Langs diverse strandjes die in de baaien liggen en waar zelfs her en der mensen op lagen te zonnen. Zelfs in zee zwommen! Echt goed zomers gevoel.
Voor je beeld ziet dat water, zeker na 8 km lopen, er wel erg aangenaam uit. Dat water zal toch wel erg lekker zijn… Dus... schoenen uit, het water in!  Nou… dat voel  dus even tegen! Gewoon Hollands Noordzee koud water. Even met de voeten erin, daar bleef het dus bij!
Voor de terugweg toch maar de bus genomen. Ik! In een bus! Maar ja… andere keus was omhoog
lopen, leek me nog minder…

Ook ver weg kom je de vreemdste mensen tegen. Zo bleek een collega op nog geen 5km afstand te zitten. 's Avonds dus een hapje gegeten met  Michel. Om vervolgens de hele nacht op het toilet te bivakkeren.  Ergens was er iets niet goed in het eten…


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als je eenmaal ontspant

Wat doe je eigenlijk als je alleen op vakantie bent? Niemand om mee te overleggen, om een plan mee te maken, om mee leuke dingen te doen; je...