dinsdag 2 januari 2018

Papa gaat op stap...

In het kader van "laten we 2018 eens goed beginnen" zit ik nu in een hotel in Benalmadena...

Om daar te komen bleek voor mij, als alleen reizende man, toch lastiger dan verwacht.
Ik ben al lange tijd niet gewend om zo ver alleen te gaan. Altijd was er wel iemand die graag mee ging, of die ik graag mee wilde hebben. Meestal Esther, vaak Danique. Hele waterpoloteams, maar ook andere individuen sloten zich aan. Op één of andere manier maakt dat reizen toch leuker.
Ook kom ik er dus achter dat dat voor mij ook handiger is, in het kader van twee weten meer dan één.

Maandag in de middag begon de reis met de auto vanaf Casa Yerba in Alphen. Danique als chauffeur mee, dus over de auto hoefde ik me geen zorgen te maken. Goedgemutst zijn we naar Schiphol getoerd waar ik netjes voor hal 3 er uit werd geknikkerd: Daar zit de maatschappij... veel plezier.
Het laat zich natuurlijk al raden... een vlucht binnen Schengen vertrekt vanaf... Pier B. dus... aan de wandel door Schiphol om weer vooraan in te kunnen checken. langs de douane, alles eruit, alles erin. Ondertussen nog even betast worden door een grote man en je bent veilig en wel achter de douane.
Mijn vlucht ging om 25 over... alle tijd dus.
Eerst de Pier opgezocht, gekeken welke gate en vervolgens terug voor een wijntje. Het was tenslotte een soort vakantie...
Vanaf dat moment ben ik dus als eenling op vakantie.. en daar begint het dus mis te gaan... Wie controleert nu wie?

Niemand dus. Als ik uiteindelijk bij de gate ben aangekomen vermoed ik enige vertraging. Immers, op het tijdstip dat ik dacht vertrekt er niks. 25 over... dus om kwart voor kijk ik nog maar eens op de borden of er al meer nieuws is.
En ja... daar begint het verhaal een andere wending te nemen... Ik zit dus gewoon bij de verkeerde gate. Gevolg: vlucht gemist. Daar sta je dan met je goede gedrag en je ondertussen waardeloze ticket op Schiphol.
Niet één van mijn sterkste acties, maar ook wel weer één die past in de laatste periode.
Maar toch zit ik in Benalmadena... :)

Gelukkig kun je tegenwoordig snel boeken. Even wat zoekwerk leverde een vlucht op die dezelfde avond ook nog naar Malaga zou vliegen. Geboekt! Dat dacht ik toch...
Waar blijft de bevestiging? geen mail, niks in de app, wel geld afgeschreven. Verkeerde combi in mijn ogen. Dus op zoek naar een contact.. vind dat maar eens bij de cheap flyers. Uiteindelijk toch gelukt na wat mailwerk en belletjes! Ticket in de mail en in de app ontvangen (ze doen dan ook weer geen half werk), digitaal klaar voor de reis, part 2!
Maar ja... niet alles vertrekt binnen Schengen van Pier B... Sommige ook vanaf... Pier M! In elk geval was ik blij dat mijn stappenteller aanstond.
Ondertussen contact zoekende met het hotel en met de autoverhuur. Hotel "no problem senor, we are open 24/7 at the desk!"
Autoverhuur... neemt niet op, reageert niet op mail... Maar die zijn toch, volgens de voucher, tot 24:00 open, dus dat mag geen probleem zijn.
Of je nu met de een of de ander vliegt.. het blijft 3 uur zitten. Geeeeuw.... maar we waren op pad!
Dus eenmaal op de airport op zoek naar de carrentel. Deze stond goed aangegeven en was ... dicht. Nog meer bellen zonder reply...  Ach, alle goede dingen komen in tweeen, dus slechte waarschijnlijk ook. Uiteindelijk dus met de taxi naar het hotel want lopen, dat werd me toch net te ver.

één dag reizen... wat staat me nog te wachten?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als je eenmaal ontspant

Wat doe je eigenlijk als je alleen op vakantie bent? Niemand om mee te overleggen, om een plan mee te maken, om mee leuke dingen te doen; je...